Sabtu, 7 Oktober 2017

[Ayasaku] Perang Zodiak - 01 [TV 720p AAC][MALAYSUB][002D807A]


720p : DDL              Sc 01   Sc 02 (Sila guna Pc)

Nota: Kemas kini Pautan Pada : 17/10/2017

Seperti apa yang dijanjikan... walaupun agak lewat sedikit. Selebihnya, boleh salahkan tnine80 disebabkan QCnya hampir memakan masa yang agak lama dan atau mungkin dia ingin menjual subtitle tersebut oleh kerana prosesnya agak lama dan terlalu cerewet. Anime kali ini banyak menggunakan warna gradient... jika video 8bit agak nampak timbulnya kotak-kotak ataupun dipanggil artifak dan sebagainya. Tiada group raw yang akan membuat penambahbaikan pada video dan prosesnya mungkin akan mengambil masa yang lama. Kali ini kami gunakan tnine80 untuk gantikan semua 8 bit gradient. Episod 2 akan datang bergantung kepada kecepatan gerak cahaya tnine80... dibawah adalah nama-nama pejuang yang turut terlibat dalam Peperangan Kedua Belas : Perang Zodiak :-

Tl - serene
Editor - flubird
Typeset - kimochi haru
Encoder - tnine80
Ed - kimochi haru
Qc - tnine80

Note : Sila guna KCP yang telah dinaik taraf, jika ingin re-encode menggunakan handbrake ~ well you know how bad is it. Please use megui or using bat file encoding.

Ok guys... Everybody, clap your hands.

29 comments:

Jan BlueDream berkata...

thanks min... tnine80 kembali aktif nampak....

Tajul berkata...

Thanks... baru lepas tonton. Terjemahan memang terbaik kalau lambat pun kami tak kisah... video pun terbaik. Untuk episod 2 mungkin perlukan penambahan pada filter seperti ‘Mosquitoes’ dan ‘Hysteria’.

Tajul berkata...

And thanks for soften debanding gradient . Anime musim ni byk gradient... harap-harap Dies Irae akan dilakukan penambahbaikan juga.

Shahira berkata...

Terima kasih semua yang buat terjemahan musim ni. Harap dapat buat lebih banyak lagi.

tnine80 berkata...

Hehe... tiba² rasa nak bantu, jadi kita bantu apa yang patut.

tnine80 berkata...

Hysteria agak lambat... ambil masa yang agak lama untuk encode... tambahan lagi kalau banyak guna filter. Ambil yang mana boleh jimatkan masa rasanya sudah okay. Selebihnya hanya tunggu bluray keluar. Tapi cadangan tersebut aku akan cuba pertimbangkan.

tnine80 berkata...

Rasanya tak buat untuk Dies Irae. Sebab pada opening Dies Irae agak teruk... Kalau nak betulkan mungkin mengambil masa yang agak lama. Hs atau group raw lain juga lebih kurang sama. Nanti aku cuba dulu.

tnine80 berkata...

Mungkin kita harus berikan pada group² fansubs lain juga. Jika berikan tekanan pada satu group fansub untuk melakukan semuanya pasti takkan kekal lama. Satu group fansub hanya ambil projek apa yang dia ingin lakukan selebihnya group lain akan cover bermakna ada group A, B, C dan lain lagi yang rasanya berminat. Seperti pergi ke pasar... kalau semua jual ikan yang sama pasti tidak menarik. Mereka juga berharap dapat tonton dari group² yang lain.

noel berkata...

I need to watch this...

noel berkata...

Thanks 😅

fantastrawberry berkata...

@tnine80 adakah ianya berbaloi melakukan kerja-kerja yang sia-sia tersebut? Kita tak perlukan penambahbaikan pada video, sebab kita boleh dapatkan versi bluray bila keluar nanti. Seorang pengkritik anime bertukar menjadi kanser video dan ini sangat menyedihkan. Semuanya okay bagi aku... good translation, Typesetting and everthing... nice tetapi adakah ianya berbaloi untuk hiburkan peminat anime yang ternyata mereka tidak pedulikan tentang kualiti... renung-renungkan.

tnine80 berkata...

Ini bukan sesuatu yang serius atau boleh menyebabkan kematian... Namun tak semua aku akan lakukan. Hanya satu atau dua dan lagipun aku tengah bercuti dalam 3 bulan ini. Jadi, apa salahnya menyumbang serba sedikit, dari mengkritik tapi tidak menyumbang apa-apa.

Nurul Aminah Shahrizan berkata...

Terima kasih admin! Nak tanya Dies Irae jadi buat ke admin?

noel berkata...

Jadi dan terima kasih kerana sabar menunggu.

Jerung raksasa berkata...

Terima kasih admin.

Intan binti mohd hassan berkata...

Terima kasih! Min nanti Dies Irae bagi tnine80 encode... cantik kalau guna kad grafik Amd radeon kalau tgk juuni taisen berkilat gradient tu. Tapi masalahnya ram jadi tinggi bila tgk juuni taisen... Saya ada reencode jadi kecil crf24 pn ram jadi tinggi juga. Kuat makan ram...

Intan binti mohd hassan berkata...

Lagi satu, Kawan saya ada encode guna handbrake jadi hardsubs. masalah besarnya adalah gradientnya jadi buruk byk kotak² kecil... cam mana nak betulkan admin? Megui tak pandai guna admin ada contoh nak reencode tak admin jadi kecil?

Intan binti mohd hassan berkata...

Jangan lupa tolong saya admin. Terima kasih.

P3NDR490N berkata...

I don't understand about your language. But i enjoy your quality fansub. Please do crf17, so people out there can use your video raw. nice typesetting, nice spliting, and timing. I hope you can upload to nyaa torrent soon.

kyonchen berkata...

@tine80 Please do Dies Irae senpai!

tnine80 berkata...

Masih belum pernah dgr lagi kuat makan ram.

tnine80 berkata...

Dari kebiasaan gambar buruk tu sebab set level encoder tu terlalu rendah... apa kata cuba set kepada 4.0... dan lagi satu 8bit mempunyai had warna.

tnine80 berkata...

Tak berminat.

kyonchen berkata...

What the fuck! Please do your job.

naenalevy berkata...

Thanks!

BlueDream berkata...

Selain yamada, anime apa lg yg ko bt....

noel berkata...

Rasanya dia Qc yamada je dgn yg terbaru ni... hehe

tnine80 berkata...

Qc tak bergaji... haha

noel berkata...

Ok la tu sendiri yg relakan?