Selasa, 10 Oktober 2017

[Ayasaku] Dies Irae - 00 [TV 720p AAC][MALAYSUB][BA58FDD0]


720p : DDL    Lihat perbandingan gambar disini dan disini

Nota: Kemas kini Pautan Pada : 17/10/2017

Perbandingan hanya boleh dilihat dengan menggunakan komputer.

Terima kasih kepada seseorang yang bernama tnine80 kerana sanggup menghabiskan masanya didepan PC untuk tarik semua warna-warna di dalam video anime ini dan membuang apa yang tidak penting... ia bukan sesuatu yang mudah seperti apa yang kita minta dan ianya siap dengan segera seperti nasi bungkus. Jadi berikannya masa untuk memikirkan bagaimana untuk menjadikannya lebih baik. Mengikut jadual asal tnine80 tidak terbabit dalam siri Anime ini oleh kerana dia kurang berminat dan ianya hanya berminat pada siri Anime Juuni Taisen... Musim luruh ini agak meriah sedikit tidak seperti tahun-tahun lepas, hadirnya agak mengubah suasana... Bagaimanapun nama-nama yang akan turut menghancurkan dunia Dies Irae seperti tertera dibawah :

TL : Meimay
Editor, Keytime : Hiruna Ahmad
Encoder : Tnine80
Typesetting : noel
Qc : Meimay

Tiada lagu penutup buat masa ini, oleh kerana tiada sesiapa yang berminat untuk membuatnya. Mungkin pada episod 2 atau 3 nanti. Sekian terima kasih.

31 comments:

BlueDream berkata...

Kakaka... Dh xbg Tnine80 jd qc ker... Btw thanks...

kyonchen berkata...

tnine kalau jadi Qc mesti slow punya.

Rahman fakar berkata...

Terima kasih admin.

Roket Malaya berkata...

Terima kasih 😘

Syikin Umira berkata...

Gambar cantik! Terima kasih!

Chipsmore berkata...

Saya nak tanya noel ni lelaki ke perempuan? Dari apa yang saya lihat noel ni seorang yang lembut hati... setiap tulisannya agak lembut. Kalau dia ini seorang lelaki, adakah dia masih berpunya?

nomy berkata...

Awak kena tempuh ramai gadis untuk dapatkan dia dan lagipun apa awak lihat tak sama seperti apa yang dia tulis. Kalau perempuan mesej belum tentu dia akan balasnya. Ambil masa malah berminggu-minggu untuk membalasnya. Sila lupakan.

Chipsmore berkata...

Siapa perempuan tu? Boleh beritahu saya?

nomy berkata...

Entah... ada la 5 atau 6 orang dan berita baiknya adalah gagal.

tnine80 berkata...

Haha... Malangnya perempuan tu. Kalau semua kena reject ada masalah la tu...

fikri berkata...

Semua pautan muat turun sudah dipadam... apa sudah jadi bos?

Rahman fakar berkata...

Admin semua dl dah dipdm. Tlg up semula min?

noel berkata...

Terlebih dahulu kami minta maaf kepada semua. Dokumen atau apa sahaja berkaitan dengan terjemahan kami telah dipadam oleh segelintir pihak yang tidak senang hati dengan kami yang kononnya seolah-olah mereka membayar lesen penyiarannya dimalaysia. Kami mendapat kunjungan yang agak mencurigakan sejak akhir-akhir ini... dengan memadam 80 pautan muat turun setiap 2 hari sekali dan bukan itu sahaja setiap 2 hari mereka akan datang berkunjung kesini memeriksa setiap pautan... Pada waktu puncak kami tidak boleh daftar masuk kesini dan ia menyukarkan kerja-kerja kami. Pihak kami meminta maaf bagi sesiapa yang tidak dapat memuat turun seperti biasa. Untuk memuat naiknya semula memakan masa yang agak lama, mana tahu mungkin ini adalah ucapan selamat tinggal untuk semua dan juga pengikut-pengikut setia kami. Doa kan kami supaya semuanya berjalan lancar. Bagi anime terbaru kami akan lanjutkan seperti biasa.

BlueDream123 berkata...

Saya rasa, saya ada semua episode2 anime yg tlh di siar di sini... Kalu ada kelapangan saya blh tolong upload semua di google drive (50-50 samada blh ka x).... Apa2 pon... Please dont give up min...

BlueDream123 berkata...

Rasa lbh baik admin bt kenyataan 18.... Baru org ramai blh baca....

PIjul berkata...

Admin bertenang jgn mudah putus asa... kami akan berikan semangat supaya group ni hidup semula.

tnine80 berkata...

Semua pautan yang berada disini telah di lock (target content oleh pihak luar dan juga laporan itu dibuat oleh orang malaysia sendiri) semua berpunca dari jaringan perkongsian difacebook dan pada masa akan datang mungkin agak mustahil untuk mendapatkan update terkini.

tnine80 berkata...

@PIjul tiada apa-apa yang boleh dilakukan kecuali membubarkan sahaja. 100 kali dimuat naik semula selepas 30 minit atau 1 jam semuanya akan hilang.

cloudia serene berkata...

Kami sudah mencoba mengupayakannya tapi jalan keluar belum juga ada. Apa yang bisa kami lakukan “mencoba untuk tetap tenang”. Setiap permasalahan pasti berlalu, meskipun saat ini kita gak ada apa-apa, tapi yakinlah besok akan tetap ada jalan, yakini tuhan akan membantu kita keluar dari segala permasalahan. We proud to be Ayasaku member… i will miss you. RIP!

Tepunggombak berkata...

Oh shit! Rip all 100 % direct link… fuck goverment! fuck licensor! fuck malaysia skmm, fuck mcmc… All greedy money maker will go to hell soon! I miss you all! Please dont leave me!

Tepunggombak berkata...

All bastard will die soon! Long life fansubs all over the world! My malaysub world turn to hardsubs! Oh my god!

Tepunggombak berkata...

Reporter will die soon! Burn to hell! Money maker u are bastard... Bitch!

Tepunggombak berkata...

Oh please! Where are you guys? Please dont leave your fan like this.

GuaRanggi berkata...

Aku agak terkilan mendengarnya, akhirnya perpisahan akhirnya berlaku... Aku follow sejak penubuhan pertama ayasaku dekat social linkers dan ramai peminat dari 3 negeri, negeri sembilan, melaka dan johor. Pada awal 2013 penubuhannya banyak menempuh liku-liku hidup... Ayasaku selalu mendapat kritikan pada masa itu dan Ayasaku hanya kumpulan membuat servey keatas fansub malaysia-malaysia yang lain bukan membuat terjemahan pada asalnya. Kegagalan menggunakan bahasa membuatkan mereka ingin mencubanya sendiri apakah rakyat malaysia inginkan tentang bahasa melayu. Kebanyakan bahasa mereka guna adalah idea-idea kami sendiri. Bermakna kedua-kedua pihak berpuas hati walaupun usaha mereka agak sia-sia pada masa itu. Rata-ratanya 98% rakyat malaysia agak malas membuat terjemahan bahasa melayu. Lebih banyak yang muat turun dari berterima kasih... Lebih banyak kritikan dari membantu... Lebih banyak meminta dari cuba membantu. Aku tak masuk campur bab ni cuma aku agak sedih selepas sekian lama akhirnya semuanya terkubur. Kawan-kawan dari social linkers yang lain jika membacanya... Kita kehilangan satu fansubs menjalankan servey mereka dengan berjaya. Jika kamu semua ada terbaca sila balasnya tanda sokongan.

Cartel Malaysub is Dead Now Fuck You Haters! berkata...

Ini agak klasik, ia tersebar begitu cepat... aku ingat memain je. Semua direct link telah dipadam dlm tempoh kurang dari seminggu. Ini agak mencurigakan... persoalannya siapa yg punya kerja? untuk take down kena isi form bagai dan byk kerja... tapi untuk buat sekali serentak agak mustahil. Yang buat pasti ramai mesti lebih dari 10 orang.. pada screenshot pertama 16 jam pertama mereka take down 20 link serentak. pada paginya pula 40 link sekali serentak. screenshot ketiga 60 link sekali serentak. Jika DMCA hanya gagal pn paling kurang dlm 12 episod 1 link je. Aku rasa mmg kerja org² kita pn yg berkolar putih... aku dgr² mereka pn ade gak nak sewa anime dkt ***** puak² yg sibuk menjana duit guna android apps buat meeting gelak besar siap potong kek (muka korg cam pukimak masa meeting tu). Budak² gempakstarz pn lebih kurang gak semua tu tak boleh percaya lgpn dorg sibuk buat duit guna kadokawa. Skrg ni dorg Aim bdk² share link kat fb... sape lagi kalau bkn dorg punya keje... Inktober lah dan pelbagai lagi itu semua umpan je nak tgk yg dia add friend tu ada share berkaitan dgn terjemahan rompak atau sbgnya... kalau ada report la... Memang dasar anjing, makan dedak byk sgt. Masa disocial linker Ayasaku underground tiada mslh bila jadi Mainstream brmslh pula. Kenapa? kaki gila sebat duit dari penonton ni takut file softsubs ni terlepas dekat semua org ke? Sebab kau dah tau servey asal dari Ayasaku dah buat siap² kau kaki buat duit hanya guna pakai je idea dorg.

BlueDream123 berkata...

Tu la pasal... Kalu mcmc ng dmca yg delete, mesti ada notice punya.... Diakn tulis kandung files ini menyalahi undang2 dah sbgainya... Ni files terus hilang... Mesti mereka yg berniat jahat atau dengki.... Harap admin xcpt putus asa... Blh letak dlm server google drive dan adakn ads untuk protect files...

tnine80 berkata...

Take down atau taken down semua diatas label[Ayasaku] Automatik kena delete dari host. Skrg tgh cari host baru... Sila bersabar semua aku wakil kepada mereka semua.

tnine80 berkata...

Bagaimanapun ini tidak menjamin akan kekal lama... apa-apa pautan yang berkaitan format video dishare disini secara langsung akan ditaken down juga akhirnya. Oleh kerana dimonitor oleh seseorang... Jika terjadi lagi sekali pembubaran pasti ada.

Syikin berkata...

Episod juuni dan dies irae admin comfirm ada episod seterusnya?

Rafiq berkata...

Admin... betul ker dah rip? saya baru join sini? bila rip? sayanglah cam ni admin dah byk buat anime lepas tu rip. Dah la rare nak dapat sofsubs bhs melayu ni. Jangan risau admin dekat sini... satu hilang10 lagi akan muncul pada masa akan dtg! mgkn esok atau lusa mana tahu. Org yg kaki buat report ni bodoh dia ingat kita curi bulat2 dari tv ker? Fansub bukan seperti pencuri movie cam kat facebook tu.

meimay berkata...

Insya allah
juuni dan dies irae akan diteruskan